Home » Nuo makaronų iki pasaulio lyderio: kaip Samsung tapo telefonu, kurį renkasi milijardai

Nuo makaronų iki pasaulio lyderio: kaip Samsung tapo telefonu, kurį renkasi milijardai

Mažai kas žino, kad Samsung pradėjo kaip makaronų eksporto įmonė. 1938 metai, Pietų Korėja, trisdešimtmetis verslininkas Lee Byung-chul ir kuklus biuras su keturiasdešimčia darbuotojų. Jokių telefonų, jokios elektronikos – tik džiovintos žuvys, daržovės ir miltai.

Šiandien Samsung telefonai parduodami daugiau nei bet kurio kito gamintojo pasaulyje. Kas nutiko per tuos aštuonis dešimtmečius?

Korėjietiška ambicija

Pietų Korėja pokario metais buvo viena skurdžiausių šalių pasaulyje. Infrastruktūra sugriauta, ekonomika žemėje, ateitis – neaiški.

Samsung įkūrėjas matė kitaip. Pavadinimas korėjietiškai reiškia „trys žvaigždės” – simbolis, reiškiantis kažką didelio, gausaus ir amžino. Net kai įmonė prekiavo cukrumi ir tekstile, vizija buvo didesnė.

Septintajame dešimtmetyje Samsung įžengė į elektroniką. Pradžia – nesudėtingi prietaisai: ventiliatoriai, televizoriai, šaldytuvai. Niekas neįspūdinga. Bet kiekvienas žingsnis – mokymasis, kaupimas patirties, artėjimas prie kažko didesnio.

Lūžis: sprendimas gaminti viską patiems

Devintajame dešimtmetyje Samsung priėmė sprendimą, kuris pakeitė viską – pradėjo gaminti puslaidininkius.

Tai buvo rizikinga. Puslaidininkių pramonė reikalavo milžiniškų investicijų, aukščiausios klasės inžinierių, dešimtmečių kantrybės. Amerikos ir Japonijos įmonės dominavo. Korėjiečiai? Niekas jų rimtai nevertino.

Samsung investavo agresyviai. Siuntė inžinierius mokytis į užsienį. Pirko licencijas. Statė fabrikus. Ir svarbiausia – nesustojo, kai rezultatai nebuvo akivaizdūs.

Šiandien Samsung yra didžiausias atminties lustų gamintojas pasaulyje. Jų DRAM ir NAND atmintis – beveik kiekviename išmaniajame telefone, įskaitant konkurentų.

Ekranai, kurie pakeitė žaidimo taisykles

Kai Apple pristatė pirmąjį iPhone, jie turėjo problemą – reikėjo ekranų. Gerų ekranų. Daug gerų ekranų.

Samsung juos turėjo.

Investicijos į AMOLED technologiją prasidėjo dar prieš išmaniųjų telefonų erą. Kai rinka buvo pasiruošusi – Samsung jau buvo priekyje. Ryškesni, kontrastingesni, energiją taupantys ekranai tapo jų koziriu.

Ironiška situacija: Samsung gamino ekranus savo didžiausiam konkurentui. Ir tuo pačiu – sau. Kiekvienas parduotas iPhone reiškė pelną Samsung. Kiekvienas parduotas Galaxy – dvigubą pelną.

Vertikali integracija – kai kontroliuoji viską nuo smėlio iki galutinio produkto – tapo Samsung strategija. Jie negamina tik telefonų. Jie gamina beveik viską, kas tuose telefonuose yra.

Galaxy gimimas

2010 metai. Samsung pristato pirmąjį Galaxy S. Atsiliepimų mišinys – vieni giria, kiti lygina su iPhone ir randa trūkumų.

Bet Samsung nesustojo prie vieno modelio. Kiekvienais metais – naujas flagmanas. Kiekvienais metais – patobulinimai. Kamera, ekranas, baterija, dizainas – viskas judėjo į priekį.

Strategija buvo kitokia nei Apple. Vietoj vieno modelio – visa linija. Nuo biudžetinių iki premium. Nuo mažų iki didžiulių. Kiekvienam poreikiui – Samsung atsakymas.

Kai rinka norėjo didesnių ekranų – Samsung pirmieji pasiūlė „phablet” kategoriją su Galaxy Note. Kai rinka norėjo lankstomų ekranų – Samsung pirmieji išleido Galaxy Fold.

Inovacijos, kurios tapo standartu

Daug dalykų, kuriuos šiandien laikome savaime suprantamais, pirmieji pasiūlė Samsung.

Atsparumas vandeniui ir dulkėms – IP68 standartas flagmanuose tapo norma, bet Samsung buvo tarp pionierių.

Belaidis krovimas – nebe prabanga, o bazinė funkcija.

Kelių kamerų sistemos – ultraplataus kampo, teleobjektyvo, makro – Samsung agresyviai plėtė fotografijos galimybes.

Atvirkštinis belaidis krovimas – telefonas, kuris gali krauti kitus prietaisus. Ausinės, laikrodį, draugo telefoną nelaimės atveju.

Ne visos inovacijos „šaudo”. Samsung bandė ir išlenktas ekranus, ir iris atpažinimą, ir kitas technologijas, kurios neišpopuliarėjo. Bet bandymų kultūra – dalis jų DNR.

Android partnerystė

Sprendimas statyti ant Android platformos buvo strateginis.

Kai Nokia laikėsi Symbian, kai BlackBerry tikėjo savo sistema – Samsung pasirinko Google. Atvirą platformą, kuri leido laisvę, bet turėjo ekosistemos galią.

Tai reiškė, kad Samsung telefonai turėjo prieigą prie Google Play, Gmail, Maps, YouTube – visko, ką žmonės norėjo. Nereikėjo kurti savo ekosistemos nuo nulio.

Bet Samsung nepasidavė pilnai. One UI – jų modifikuota Android versija – prideda funkcijų, kurių gryname Android nėra. Balansas tarp platformos galios ir savo identiteto.

Kainų spektras

Apple strategija – premium. Vienas segmentas, aukšta kaina, didelė marža.

Samsung strategija – viskas. Galaxy S ir Z serijos konkuruoja su iPhone. Galaxy A serija siūlo puikų kainos ir kokybės santykį vidutiniame segmente. Galaxy M ir F serijos – biudžetiniams pirkėjams.

Tai reiškia, kad Samsung turi telefoną kiekvienam. Studentui, kuris taupo. Profesionalui, kuriam reikia geriausio. Seneliui, kuriam reikia paprasto. Verslininkui, kuriam reikia saugumo. Fotografui, kuriam reikia kameros.

Ši strategija veikia skirtingose rinkose. Išsivysčiusiose šalyse – premium modeliai. Besivystančiose – prieinami variantai. Samsung yra visur.

Ekosistema, kuri jungia

Telefonas nebėra izoliuotas prietaisas. Jis – centras, aplink kurį sukasi kiti įrenginiai.

Samsung tai supranta. Galaxy Watch sinchronizuojasi su telefonu. Galaxy Buds jungiasi automatiškai. Galaxy Tab gali tapti antru ekranu. SmartThings valdo namų prietaisus.

Kai turi vieną Samsung prietaisą – kiti tampa patrauklesni. Tai ne spąstai – tai patogumas. Visi prietaisai kalba ta pačia kalba, dalijasi duomenimis, veikia kartu.

Apple tai daro seniai. Samsung atsakė sava ekosistema, kuri pakankamai gera, kad laikytų vartotojus.

Gamybos galybė

Samsung turi tai, ko daugelis konkurentų neturi – savo gamyklas.

Kai kiti užsako telefonus iš trečiųjų šalių gamintojų, Samsung kontroliuoja procesą nuo pradžios iki galo. Tai reiškia geresnę kokybės kontrolę. Greitesnį reagavimą į problemas. Lankstumą keisti gamybą pagal poreikį.

Tiekimo grandinės krizės, pandemija, lustų trūkumas – visa tai paveikė rinką. Bet Samsung, turėdami savo gamybą, prisitaikė greičiau nei daugelis.

Marketingo jėga

Geras produktas – pusė sėkmės. Kita pusė – kad žmonės apie jį sužinotų.

Samsung marketingui skiria daugiau nei bet kuris kitas Android gamintojas. Sporto renginiai, muzikos festivaliai, kino premjeros – Samsung yra visur.

Bet svarbiau nei reklamos – patirtis parduotuvėse. Samsung Experience Store – vietos, kur galima paliesti, išbandyti, pajusti. Telefonas – ne specifikacijos ant popieriaus, o prietaisas rankose.

Klaidos, kurios nesulaužė

Samsung istorija – ne vien sėkmės.

Galaxy Note 7 baterijos skandalas 2016 metais galėjo sunaikinti reputaciją. Telefonai užsidegdavo. Atšaukimas kainavo milijardus. Bet Samsung pripažino problemą, atsiprašė, pakeitė procesus – ir išgyveno.

Tokia krizė silpnesnę įmonę būtų palaidojusi. Samsung ji tapo pamoka. Kokybės kontrolė sugriežtinta. Baterijų testavimas – išplėstas. Skaidrumas – padidintas.

Rinka atleido. Nes vienas blogas produktas per dešimtmečius gerų – ne pabaiga.

Ateities statymas

Lankstomi telefonai – Samsung statymas į ateitį.

Galaxy Z Fold ir Z Flip – ne nišiniai eksperimentai, o rimti produktai su rimtu marketingu. Samsung tiki, kad tai – kita telefonų evoliucijos pakopa.

Gal jie teisūs, gal ne. Bet jei lankstomi ekranai taps norma – Samsung jau bus priekyje.

Dirbtinis intelektas, dar geresnės kameros, naujų formų faktorių eksperimentai – Samsung tyrimų biudžetas vienas didžiausių pasaulyje.

Kodėl renkasi žmonės

Galiausiai – ne technologijos sprendžia, o žmonių pasirinkimas.

Samsung renka tas, kurie nori pasirinkimo. Kurie nori laisvės rinktis – dydį, kainą, funkcijas. Kurie vertina inovacijas, bet nenori mokėti už obuolio logotipą.

Nuo makaronų eksportuotojo iki pasaulio lyderio – kelias truko aštuoniasdešimt metų. Bet kiekvienas žingsnis – nuo televizorių iki lustų, nuo lustų iki ekranų, nuo ekranų iki telefonų – buvo logiškas.

Samsung nėra vieno produkto įmonė. Jie yra sistema, kuri gamina sistemas. Ir ta sistema, atrodo, veikia.

Jums taip pat patiks